Published On: Tue, Jun 30th, 2015

DirectTV Triples Lawsuit Claim Against Al Jazeera America to $75 Million


aljazeera

A lawsuit brought by American satellite television service DirectTV against Al Jazeera America which originally sought $28.5 million is now up to $74.5 million. The company is suing Al Jazeera because it claims that the Qatar based news channel failed to honor previous agreements which it had with the defunct Current TV American news channel. Al Jazeera bought Current TV in January 2013 and used its channels for the network’s American operation.

Apparently rival companies were given much lower rates for carrying AJA broadcasts than what the network charged DirectTV.

The Hollywood Reporter first revealed a June 11th court filing previously under seal which showed that DirecTV is trying to amend its lawsuit against Al Jazeera America to include the results of audits uncovered in the discovery phase of its civil suit.That led to DirectTV increasing the damages it seeks up to $74.5. Also, DirecTV will no longer be obligated to pay for Al Jazeera America after July 31. That is if it wants to bother carrying the channel which no one really watches anyway.

“While DirecTV still believes that AJA is in breach of this provision, the claim will not be resolved before July 2015, and the expiration of the agreement will therefore moot the claim before it can be decided, ” the filing reads

Read more about: , , , , , , , , , , , , , ,

Wordpress site Developed by Fixing WordPress Problems