Published On: Wed, Aug 20th, 2014

Al Gore Says Qatar’s Al Jazeera Took him for $65 million

al gore

Al Jazeera America rejected claims made by Current TV co-founders Al Gore and Joel Hyatt, who are suing the Qatar-owned, pro-terrorist network for failing to pay money Al Jazeera owes them after acquiring their channel.

“The lawsuit and statement simultaneously issued by Al Gore’s celebrity trial lawyer were designed to grab headlines with misleading accusations like ‘fraud’ and ‘price discount, ‘” an Al Jazeera press release stated Tuesday. As far as the Arab broadcaster is concerned, the whole thing is an “ordinary commercial dispute.”

Yes, like those disputes Israel has been having with Qatar-backed Hamas recently…

Al Jazeera bought Current TV in January 2013 for just under $500 million, according to the Wall Street Journal.

But in court papers filed Friday in the Delaware Court of Chancery, Gore and Hyatt claim Al Jazeera attempted to “seize” $65 million in sale-related escrow money. They say the escrow period ended on July 2, 2014, but the Qataris (Qatarians? Qatarese?) aren’t letting go those funds.

You know, if Qatar is getting chinsey over $65 million (the original escrow deposit was actually $85 million), then Hamas should reconsider its options…

“Rather than return the $65 million remaining in the escrow, as it was obligated to do, ” the court papers said, Al Jazeera America “on June 27, 2014, submitted five claim certificates through which it attempts to manufacture several ways to retain all of the escrow balance for itself in express violation of the merger agreement.”

“In the next few weeks, Al Jazeera will respond to the complaint of Al Gore and Joel Hyatt, ” their attorney said, adding that “Al Jazeera welcomes the opportunity to resolve this commercial dispute before an impartial tribunal.”

Read more about: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Wordpress site Developed by Fixing WordPress Problems